Hoogsensitief de weg van de gave
Hoevaak voel jij je diep van binnen anders dan dat je je aan de buitenkant laat zien?
Ik voelde me jaren anders, in paste niet in het plaatje van de buitenwereld
Ik snapte ook niets van die wereld
Een wereld waarin ik voelde dat ik mijzelf niet kon zijn, een wereld die mij niet begreep
Ik voelde veel, emoties, sensaties, en ik wist gewoon niet wat ik er mee moest. De wereld om mij heen vertelde me iets heel anders, heel anders van hoe ik het beleefde en hoe ik me van binnen voelde.
Ik had het gevoel dat niemand mij begreep. Dat niemand zag dat de wereld zo anders was als dat iedereen voordeed dat hij was.
Ik was moe, op
Van het onbegrip om mij heen
Van niet begrepen te worden
Ik wist niet beter dan dat ik wat moest doen. Ik maakte een keuze
Ik zette een masker op, stopte mijn verlangen en mijn gevoelens diep weg, ik zou met niemand ooit nog delen hoe ik me echt van binnen voelde.
Het masker hielp me om te kunnen blijven in een wereld van onbegrip, van niet jezelf kunnen zijn.
En dat heb ik jaren volgehouden
Soms geloofde ik mijn eigen masker, soms geloofde ik dat mijn gevoel niet klopte, en soms dacht ik is dit het nou?
Nu weet ik dat het anders kan, ik geen masker nodig heb, mezelf niet anders hoef voor te doen en mag zijn in wie ik ben
Ik hoef niet perfect te zijn, ik wil me niet aanpassen aan de wereld om mij heen, ik wil niet leeg zijn en zonder passie leven. Ik ben mijzelf, vanuit kwetsbaar, vanuit liefde, vanuit zijn met wie ik ben
Dat geeft ruimte, ruimte aan mijzelf, ruimte om te houden van wie ik ben.
Ik pas me niet meer aan, wat jaren zoveel energie heeft gekost, ik ben mij
Dat geeft energie, dat brengt mooie mensen op mijn pad, dat geeft blijdschap en energie
Dankbaar, zo voelbaar
En ja mag je mij niet dan is dat zo
Maar voel eens bij jezelf…’ welk masker heb jij opgezet?’
En wat zie jij als je in de spiegel van de ander kijkt?







